Design Manuál (základní stavební prvek Corporate Design - jednotného vizuálního stylu)

Základním stavebním prvkem jednotného vizuálního stylu společnosti je Design Manual. Tento musí splňovat všechny požadavky na stanovení jednoznačného vnímání společnosti v návaznosti na její současné postavení na trhu a, ale zároveň i akceptovat směr jejího vývoje a cílů a nezaměnitelně vymezovat její celkovou identitu. Musí být pro společnost jasným základem pro zásady a způsob její prezentace.

Design Manual jako takový se skládá z několika částí a jeho konečnou podobu je třeba přizpůsobit potřebám společnosti. Není důležité mít v Design Manualu specifikovány všechny nástroje pro komunikaci, tento je třeba velmi citelně přizpůsobit jak současným, tak i výhledovým potřebám společnosti a vytvořit tak opravdu funkční nástroj pro zviditelnění a odlišení se od konkurence. Je všek nutné brát v úvahu i nastalý vývoj a skutečnost, že tak jak vše kolem nás stárne, stárne i Design Manuál. A proto je pro každou společnost nesmírně důležité dbát o aktuální podobu tohoto nástroje pro zachování hodnoty a jeho celkového přínosu. Ať už se jedná například o rychlejší růst společnosti, rozšíření jejího pole působnosti čí jiný vývoj, kdy se stávající Design Manual stává nedostačujícím. V těchto případech je nutné Design Manuál přizpůsobit těmto změnám a rozšířit ho či doplnit. Stejně tak je i nutné sledování trendů vývoje designu a tyto nechat zapracovat do Design Manualu, popřípadě zpracovat přímo redesign jednotlivých částí. Veškeré zásahy a úpravy však musí být zcela v duchu stávající koncepce a nemohou vybočovat z linie základní filosofie společnosti.

Naše společnost je připravena Vám zhotovit kdykoliv nabídku přímo na míru Vašim potřebám. V případě jakých koliv dotazů nás neváhejte kdykoliv kontaktovat.

Ronela TEAM

Základní přehled jednotlivých částí Design Manualu:

  1. Zpracování základní části - logotyp, barevnost a typografie
    • Značka
      • užití značky v textu ve slovní podobě
      • umístění na síti
      • konstrukce
      • ochranný prostor
      • rozměrová řada logotypu
      • použití se sloganem (claim)
      • použití loga v tištěném textu
    • Barevnost
      • specifikace barev ve škále CMYK, RGB a RAF (pro samolepicí fólie), PANTONE atd…
      • jenobarevná varianta
      • černobílá varianta
      • negativní podoba
      • povolené varianty použití logotypu
      • použití na podkladové ploše
      • příklady nepovoleného použití logotypu
    • Typografie
      • základní písmo společnosti
      • doplňkové písmo společnosti
  2. Zpracování vizuálního stylu
    • grafický prvek vizuálního stylu
    • specifikace prvku vizuálního stylu
    • příklady použití prvku vizuálního stylu
    • základní barevná škála
      • základní barva
      • doplňkové barvy
  3. Zpracování základních firemních tiskovin
    • merkantilní tiskoviny - princip komunikace
    • vizitky
    • hlavičkový papír
      • hlavičkový papír základní
      • hlavičkový papír ředitele společnosti standardní
      • hlavičkový papír ředitele společnosti reprezentativní
    • obálky v požadovaných formátech
    • razítko
      • kulaté
      • hranaté - včetně číslování
  4. Zpracování speciálních firemních tiskovin
    • pravidla užití ochranné známky v tiskových materiálech
    • pravidla užití ochranné známky v inzerci
    • užití ochranné známky na reklamních médiích
    • objednávka
    • faktura
    • prezentační desky
      • pro běžné použití
      • reprezentativní
    • technická a obchodní dokumentace
      • titulní strana barevná - popř. pro dotisk na laserové tiskárně
      • tituní strana černobílá - pro tisk na laserové tiskárně
      • vnitřní listy - šablona pro textové editory
    • blok A5, A4 …
    • balící papír
    • lepící pásky
    • poštovní etiketa
    • kroužkové desky, šanony, slohy
    • průkaz zaměstnance, jmenovka
    • tisková zpráva/oznámení - elektronická i tištěná podoba
    • jednoduchá pozvánka - pro opakované použití na běžné akce (přednášky, semináře,..)
    • produktové listy
    • reklamní letáky, skládačky, plakáty, brožury - základní konceptuální návrh
  5. Zpracování výstavních prezentací
    • základní principy
    • veletržní stánek - konceptuální návrh v daném CI stylu
    • informační stojan/stolek - pro menší prezentační akce
  6. Zpracování ostatních prezentací
    • exteriérový informační systém - označení budov
    • interiérový orientační systém
    • označení firemních automobilů - osobní, užitkové, nákladní, speciální …
    • vlajka, třepetalka, vlaječka na stůl
    • bannery, transparenty, reklamní tabule, billboardy …
    • propagační předměty - reklamní dárky standardní a VIP…
    • pacovní oděvy, firemní stejnokroje
  7. Zpracování elektronických prezentací
    • grafika záhlaví pro emailové zprávy
    • multimediální prezentace
      • šablona pro firemní PPT prezentanci - reprezentativní nebo slavnostní
      • šablona pro jenoduchou PPT prezentanci - technické prezentace pro zákazníky
    • www stránky - základní konceptuální grafický návrh
  8. Zpracování madiálních prezentací
    • základní konceptuální návrh mediálních kampaní
    • reklamní upoutávka
    • mediální vizitka
    • televizní reklama
    • rádiová reklama
    • tisková reklama