Design Manuál (základní stavební prvek Corporate Design - jednotného vizuálního stylu)
Základním stavebním prvkem jednotného vizuálního stylu společnosti je Design Manual. Tento musí splňovat všechny požadavky na stanovení jednoznačného vnímání společnosti v návaznosti na její současné postavení na trhu a, ale zároveň i akceptovat směr jejího vývoje a cílů a nezaměnitelně vymezovat její celkovou identitu. Musí být pro společnost jasným základem pro zásady a způsob její prezentace.
Design Manual jako takový se skládá z několika částí a jeho konečnou podobu je třeba přizpůsobit potřebám společnosti. Není důležité mít v Design Manualu specifikovány všechny nástroje pro komunikaci, tento je třeba velmi citelně přizpůsobit jak současným, tak i výhledovým potřebám společnosti a vytvořit tak opravdu funkční nástroj pro zviditelnění a odlišení se od konkurence. Je všek nutné brát v úvahu i nastalý vývoj a skutečnost, že tak jak vše kolem nás stárne, stárne i Design Manuál. A proto je pro každou společnost nesmírně důležité dbát o aktuální podobu tohoto nástroje pro zachování hodnoty a jeho celkového přínosu. Ať už se jedná například o rychlejší růst společnosti, rozšíření jejího pole působnosti čí jiný vývoj, kdy se stávající Design Manual stává nedostačujícím. V těchto případech je nutné Design Manuál přizpůsobit těmto změnám a rozšířit ho či doplnit. Stejně tak je i nutné sledování trendů vývoje designu a tyto nechat zapracovat do Design Manualu, popřípadě zpracovat přímo redesign jednotlivých částí. Veškeré zásahy a úpravy však musí být zcela v duchu stávající koncepce a nemohou vybočovat z linie základní filosofie společnosti.
Naše společnost je připravena Vám zhotovit kdykoliv nabídku přímo na míru Vašim potřebám. V případě jakých koliv dotazů nás neváhejte kdykoliv kontaktovat.
Ronela TEAM
Základní přehled jednotlivých částí Design Manualu:
- Zpracování základní části - logotyp, barevnost a typografie
- Značka
- užití značky v textu ve slovní podobě
- umístění na síti
- konstrukce
- ochranný prostor
- rozměrová řada logotypu
- použití se sloganem (claim)
- použití loga v tištěném textu
- Barevnost
- specifikace barev ve škále CMYK, RGB a RAF (pro samolepicí fólie), PANTONE atd…
- jenobarevná varianta
- černobílá varianta
- negativní podoba
- povolené varianty použití logotypu
- použití na podkladové ploše
- příklady nepovoleného použití logotypu
- Typografie
- základní písmo společnosti
- doplňkové písmo společnosti
- Zpracování vizuálního stylu
- grafický prvek vizuálního stylu
- specifikace prvku vizuálního stylu
- příklady použití prvku vizuálního stylu
- základní barevná škála
- základní barva
- doplňkové barvy
- Zpracování základních firemních tiskovin
- merkantilní tiskoviny - princip komunikace
- vizitky
- hlavičkový papír
- hlavičkový papír základní
- hlavičkový papír ředitele společnosti standardní
- hlavičkový papír ředitele společnosti reprezentativní
- obálky v požadovaných formátech
- razítko
- kulaté
- hranaté - včetně číslování
- Zpracování speciálních firemních tiskovin
- pravidla užití ochranné známky v tiskových materiálech
- pravidla užití ochranné známky v inzerci
- užití ochranné známky na reklamních médiích
- objednávka
- faktura
- prezentační desky
- pro běžné použití
- reprezentativní
- technická a obchodní dokumentace
- titulní strana barevná - popř. pro dotisk na laserové tiskárně
- tituní strana černobílá - pro tisk na laserové tiskárně
- vnitřní listy - šablona pro textové editory
- blok A5, A4 …
- balící papír
- lepící pásky
- poštovní etiketa
- kroužkové desky, šanony, slohy
- průkaz zaměstnance, jmenovka
- tisková zpráva/oznámení - elektronická i tištěná podoba
- jednoduchá pozvánka - pro opakované použití na běžné akce (přednášky, semináře,..)
- produktové listy
- reklamní letáky, skládačky, plakáty, brožury - základní konceptuální návrh
- Zpracování výstavních prezentací
- základní principy
- veletržní stánek - konceptuální návrh v daném CI stylu
- informační stojan/stolek - pro menší prezentační akce
- Zpracování ostatních prezentací
- exteriérový informační systém - označení budov
- interiérový orientační systém
- označení firemních automobilů - osobní, užitkové, nákladní, speciální …
- vlajka, třepetalka, vlaječka na stůl
- bannery, transparenty, reklamní tabule, billboardy …
- propagační předměty - reklamní dárky standardní a VIP…
- pacovní oděvy, firemní stejnokroje
- Zpracování elektronických prezentací
- grafika záhlaví pro emailové zprávy
- multimediální prezentace
- šablona pro firemní PPT prezentanci - reprezentativní nebo slavnostní
- šablona pro jenoduchou PPT prezentanci - technické prezentace pro zákazníky
- www stránky - základní konceptuální grafický návrh
- Zpracování madiálních prezentací
- základní konceptuální návrh mediálních kampaní
- reklamní upoutávka
- mediální vizitka
- televizní reklama
- rádiová reklama
- tisková reklama
|